Thuróczy Endre (Dunaferr Repülő Klub) és Ferinc Vince (Nagykanizsa) képviselte a magyar UL sportot a Torinóban megrendezett 3. Légi Világjátékokon 2009-ben. Thuróczy Endre kétszeres WAG győztes UL kategóriában, 1997 WAG Törökország és 2001 WAG Spanyolország aranyérmese (2005-ben rendező híján a WAG elmaradt).
Endre élménybeszámolóját olvashatjuk, fotókkal illusztrálva.
Részletes eredmények honlapunkon a "versenyek" menüben találhatók.
alt

2009 június 5-14 között rendezték Torinóban a harmadik repülős Világjátékokat a WAG-ot, meghívásos versenyként.
Az UL kategóriában a motoros sárkányok a klasszikus világversenyekhez képest egy teljesen új (ismeretlen) versenyszámot repültek. A gépnek kétszemélyesnek kellett lennie, és a két személy (mindkettő pilóta) egy csapatnak számított. A feladat: 4 db felfújt, 12 m magas pilonokkal határolt ovál pályán sebességi szám volt.
A két legtávolabbi pilon 600 méterre volt egymástól. Két gép egyszerre startolt 1-1 pilótával és három kört kellett megtenni legrövidebb idő alatt, majd pilóta csere következett. A csapat két pilótájának az idejét összeadták.
A Világjátékokra Magyarországról két csapat nevezett: Ferinc Vince – Thuróczy Endre valamint Matuska Pál – Török András, akik sajnos technikai nehézségek miatt a versenyen már nem indultak.
A versenyre ötletszerűen készültünk, egyénileg edzettünk, és a helyszínen mindössze 40 perc állt rendelkezésre a 11 csapat gyakorlására. A repülőtér légtere minden percben be volt osztva különböző légisportok számára, amit a kedvezőtlen időjárás néha felülírt.
Az ellátás, a szervezés, az olaszok vendégszeretete kiváló volt.
A versenyre a kétszemélyes versenygépemet szétszedtem és átépítettem, mivel nem volt idő teljesen újat építeni: új orrkúp, kabát, plexi, 10 kg súlycsökkentés, új üzemanyagrendszer, új elektromos rendszer, és mindez 10 nap alatt, munka mellett.
Ferinc Vince kérésére Molnár Zoli készített egy prototípus C15/12 típusú, 12 négyzetméteres, 450 kg terhelhetőségű szárnyat, mellyel 600 méteres pályarészen elértük a 160 km/h-s sebességet, 80 lovas 912-s motorral.
A győztes angol csapat (Robert Grimwood és Chris Saysell) QuikR típusú 11 négyzetméteres dúcos (árbóc nélküli) szárnnyal repült, Rotax 912S 100 LE-s motorral.
A verseny legjobb szárnyai voltak: QuikR; Pegazus 12; C15/12; Hazard 12s; Ixess 13.
Az elért 5. helyezésünk jónak mondható a technikai hátrányunkat figyelembe véve, de természetesen szerettünk volna mi is a dobógón állni. Talán a következő WAG-on sikerül…

alt
   Thuróczy Endre és Ferinc Vince a magyar csapat.

alt
   Az Endre által átépített kétszemélyes versenygép, új C15/12 szárnnyal, a festői torinói reptéren.

alt
   Versenyre készen

alt
   A versenyzők által aláírt ereklye, köztük a magyarok.

alt
   A pilonok elkészültek.

alt
   Az ellenfél : QuikR a beton felett.

alt
   Az ovál pálya egyik vége

alt
   Thuróczy Endre relaxál (a kép bal szélén Ferinc Vince csapattárs).


alt
   Endre megszerezte az ULA2-t, így jöhetett a  típusátképzés.

alt
   Az otthoni felkészülés végeredménye indulásra készen.